Uspjeh Kine na polju tekstila - možemo li ga podijeliti?
Ključne riječi:
Kina, tržište, tekstilna i odjevna industrijaSažetak
Kina je Ubrzanim tempom postala najvećim svjetskim proizvođačem tekstilnih proizvoda. Zahvaljujući velikim investicijama, Kina danas ima najmodernije tekstilne pogone, a tekstilni je sektor u toj zemlji, uglavnom u privatnom vlasništvu, akumulirao značajno bogatstvo. Kina priznaje da je njen udjel u sveukupnoj dodanoj vrijednosti vrlo nizak, prosječno samo 20 %, dok se ostatak stvara u tvrtkama koje imaju robne marke u EU i SAD. Jedanaesti petogodišnji plan za kinesku tekstilnu industriju stavlja naglasak na daljnji rast, ali i na promjenu od proizvodnje jeftine odjeće na tehničke proizvode i proizvode s robnom markom, dakle one koji daju veću dodanu vrijednost. Uspjeh Kine na području tekstila uglavnom treba zahvaliti partnerskim odnosima sa stranim tvrtkama, pa Kineska vlada i dalje potiče izravna strana ulaganja, posebno za stvaranje robnih marki. Oko 10 000 zajedničkih ulaganja govori da u industrijskom svijetu postoji veliko zanimanje za Kinu. Očekuje se da će domaće tržište u Kini ubrzano rasti u bliskoj budućnosti, što će otvoriti nove mogućnosti za strane proizvode i robne marke. Nekoliko primjera finskih tvrtki, prikazanih u ovom radu, pokazuje da bismo mogli podijeliti uspjeh Kine u tekstilu, posebno kroz partnerstvo i ulaganja. Globalizacija znači šansu, ako joj se pridružiti, a prijetnju, ako ostanete kod kuće.##submission.downloads##
Objavljeno
2007-07-31
Kako citirati
[1]
Mattila, H. 2007. Uspjeh Kine na polju tekstila - možemo li ga podijeliti?. Tekstil. 56, 7 (srp. 2007), 473–476.
Broj časopisa
Rubrika
Izlaganje sa skupa
Autorska prava
Copyright (c) 2007 Hrvatski inženjerski savez tekstilaca

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution 4.0 International License.